ysven

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Yvonne - 9 januari 2011 16:32

I veckan ringde Rosi och bjöd oss till dem på Lördagen. Jag hade ju varit lite klen i magen sedan i söndags, men som tur var blev jag bra lagom till i går. Så vid halv fyra åkte vi. Det började snöa precis då.....det skulle ju bli ett herrans snöoväder.

I alla fall så kom vi fram till Säter, men vi fick ringa och Klaus kom ut och vägledde oss. Det blev en mycket trevlig afton.

  Klaus hade tänt en brasa utanför bron, haha, så vi inte skulle frysa när vi skulle ut och röka. Men det var nog bara en förevändning, för han gillar att elda ute.

  Det blev några utestunder ;-)

Efter en välkomstbubbeldrink och lite surr så blev det Raclette. En sån måste jag köpa....haha...har redan beställt en. Ett väldigt trevligt sätt att umgås och äta på. Vi satt länge och åt.

                 

Tog några foton i deras kök med.

        Dom bor väldigt mysigt, lika avskilt som vi.

         

Men det där snöovädret kom av sig...som tur var. Tycker att jag skottade tillräckligt en dag innan, men i morgon blir det lite innan vi åker neröver. Jag är ledig en vecka till, och sedan blir det arbete tre dagar i veckan till att börja med. Härligt!

              Nu ska vi ha en myskväll för oss själva. Om nån vecka kommer vårt Raclette, då vill vi nog ha främmande och bjuda på pysselmat.


   Go´Midda......







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards