ysven

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Allhelgonahelg.

Av Yvonne - 9 november 2010 16:08

Det har varit Halloween (som vi ignorerade) och Allhelgonahelg. Jakt är det ju som vanlig vad helgerna än heter. Men den här helgen hade vi bjudit hit gäster på kalkonmiddag. Tror jag började mitt i veckan med maten, och på lördagen hade vi fullt upp hela dagen Christine och jag. En paus för melodikryss och en slurk Baylies bara. Klara blev vi i tid i alla fall. När jägarna kom hem var vi duschade och all mat ( och dryck) var klar. Bara att invänta "främmandet"...som inte direkt är nåt främmande....  

Kvällen innan så blevo männen snaggade...mycket hår blev det..(inte kvar).

  Maten var till förrätt en avokadopaj med kräftstjärtar, och före det naturligtvis en välkomstdrink; RajRaj. Det är en frusen spritsörja som fylles upp med fruktsoda. Till huvudrätt kalkon så klart, och rostade rotfrukter. Till efterrätt en Baylieskräm med chokladsås och hallon. Efter lite kortspel sedan då så blev det kaffe, whisky, Baylies och äppelkaka med maräng och en gräddklick. Hoppsan, nu blev jag serverad en whiskydrink av min krasslige make.

Det var en parentes....Nåja, jag tror nog all blevo mätta. När gästerna gått hem och jägarna somnat, vilket för övrigt Fredde gjorde direkt efter efterrätten,  så partajade Christine och jag vidare till klockan 04,00. Men vi gjorde lite nytta också...som att diska och plocka ihop och göra matsäck till jägarna.

Söndagen gjorde vi inte ett "skit"......

                    Jobbade gjorde jag så klart i går, och när jag kommer hem så ligger maken i soffan med hög feber och svarar knappt på tilltal. Har i alla fall piggnat till något i dag. Det var ju meningen att han skulle jaga i går, och ev hämta en adventsgran........innan snön...men den är ju på väg nu så, det får väl gå ändå. Jaja, det är väl bara att invänta en ny helg nu då...en lugnare sådan. Jag hade velat åkt ner till lille Vidar den här veckan, har inte sett honom sedan han var en vecka. Ja, dom andra vill man ju ocså träffa. Men sjukdom och svnöoväder kommer i vägen.....kan ju bli i slutet på veckan då.

Och Jessica; jag får väl fundera lite på att matblogga då ;-)








 
 
Ingen bild

Maria

10 november 2010 13:32

Jättefina bilder och vad snyggt pajen var upplagd! :) Men du kan ju sånt däran du. :) Hoppas vi ses i slutet på veckan då! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards