ysven

Direktlänk till inlägg 28 maj 2010

Förbannade IceNet..eller Net.1 som det heter nu......

Av Yvonne - 28 maj 2010 11:13

  Nu är jag/vi rejält förbannade!!!!! Och inte bara vi, våra grannar också.

Det här jävla IceNet har inte fungerat på hela veckan, jag och B har fått suttit här på altan med ett långsamt..men tack och lov fungerande teliabredband på min bärbara och betalt räkningar. Ringa och klaga eller få nån förklaring går inte heller från och med i dag...det går inte att koppla till numret säger en röst !! VA ?

När jag går in på icenet, hittar jag en sida där det står att dom gör uppgraderingar m.m i samband med namnbytet, OCH DET BÖRJAR I SLUTET PÅ MAJ..alltså den här veckan då. Är det inte på sin plats att meddela detta till kunderna ????

Ojojoj....man blir ju svettig.     

Visst, jag kan använda bärbara, men det finns en massa som jag måste göra på den stationära..kommer inte åt allt här..har ingen lust att ha bara en bärbar heller.


I alla fall så var vi till S-svall ( Birsta) i går. Köpte en fotogenvärmare till altan, så i går kväll hade vi + 21 härute. Så köpte jag en trådlös mus till den här datorn också, det var ett lyft för hanteringen. Gångstavar köpte jag också, en ny kattväska då den gamla fick följa med Wilda. Presenter till fyllåringarna och så hittade jag lite Elvis/Marilyn saker. Bilder kommer då vi får igång den andra datorn.

Idag har Eilert eldat lite ( mycket) skrot och jag har bakat bullar som jag tänker ge bort det mesta av. Ska väl få till lite annat bröd också.

I morgon ska vi nog åka runt lite och hälsa på 33-åring och gammal moder och eventuellt på Tidernas Marknad, för på Söndag skall det rustas i stallet och vi bör nog vara hemma då..tror jag.

Nu blir det kaffe och nybakt bulle.    å en rök hihi

 
 
YYrvädret

YYrvädret

28 maj 2010 19:48

Åhhh andas...det där var som när vi kommer igång, tillsammans!!! Men jag förstår dig! Skit!!!! Ta det lilla lugna, ett glas rött och bara njut!

http://msomimaria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:48

  Katten Jansson, även kallad Snokobert, Galne Gunnar, m.m. Äter kalaspuffar å mjölk, pannkaka, delar en tallrik spagetti å köttfärssås med hunden...förutom kattmat då. ;-) ACE   KRUT   ERNST                          ...

Av Yvonne - 17 januari 2018 15:15

  Började skottan snö klockan 10,00, och nu är klockan 15,18. SNÖVINTER alltså. Eilert är ute än. Mitt beslut att ta pension och inte jävlas en vinter till var nog rätt. Jag får sova hur länge jag vill, behöver inte gå upp kl. 04,00. Ingen stress, d...

Av Yvonne - 6 januari 2017 12:11

Konstigt att jag klickade in här exakt ett år efter förra inlägget. Blir nog inte fler än en gång om år. Och inte har jag några decemberbilder heller....så det får bli diverse höstbilder.     Äntligen en läshörna blev det.           ...

Av Yvonne - 6 januari 2016 15:11

Så var det ett nytt år. Idag är det minus 20 grader här, och i morgon börjar jobb igen. jaja bara att gilla läget      Bilder från december då.   mycket snö var det ;-).     HALT var det!!!!!         Mycke kött fick vi i alla fa...

Av Yvonne - 10 november 2015 13:07


Fyra månader sen sist, och den senaste månaden utan internet hemma. Uppgraderingen till 4G har bara krånglat för oss. Därför sitter jag nu på jobbet å bloggar. Måste ta med datorn hit för att kunna fixa med räkningar å annat som ska göras i tid. N...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards