ysven

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Yvonne - 19 december 2009 11:38

Härliga fredag var det igår. Upp 03,00, åka till Ånge i -30-gradig kyla bitvis och hämta Eilert. Hem och fika och duscha och sedan till Fränsta till Emelie för hårfix. Efter det till Å igen för handling. Hemma blev det lite städning medan E fixade med traktorn. När det var klart bar vi ner granen...jaja plast i år igen, det är ju så jävla kallt ute så vi ids inte leta gran......klädde den och tog ett glas vin å en öl. Gjorde lite middag och åt. SEDAN blev det pyntning (trodde jag var klar??) med en massa glitter som Herr E hittade i några kartonger. Vi måste ha Naggens glittrigaste hem nu, hahaha. Spelade naturligtvis julmusik hela tiden.

Så när granen var klädd fick vi problem med...småkattorna. Dom är onödigt intresserade av julgranskulor...Hmmm.

Tända ljus och mys i soffan till "Bonde...." sedan...å ett glas vin då. Fick i mig hela två glas...hihi...dom där små halvliters, HAHAHA. Men det tog sju timmar.

Och eftersom jag sov fyra timmar på onsd.natt och två timmar på tosd.natt så blev det liksom inte sent igår...halv tio var det gónatt.

Upp sex i morse till doften av nykokt kaffe..mmmmm. Åkte till Fränsta sedan för att köpa traktorbränsle och......HÄMTA UT MITT BAGINBOXKRUS.

Idag blir det inte så mycket annat än lite knäck å sånt senare i kväll. I morgon blir det nog S-svall, var meningen på måndag, men ev. ska E göra en snabbutryckning till Oslo med Ronnie då. Vi får väl besked i kväll...hoppas jag.

Och nu är ElvisTavlan på plats också, det blev perfekt........bilder då. 

  På plats


  Kuset


  Glitter, glitter.........mera finns i köket.








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards