ysven

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Yvonne - 13 december 2009 20:02

Vi som skulle göra godis i helgen, det blev ingenting av det. jag hade tre små barn här från tisdag em till fredag em. Eilert kom hem på onsdagnatt, så lite hjälp fick jag då, det behövdes. Vi åkte hem med dem på fredag em, sedan till Å för att handla. Jag bad C fixa middag. Vi kom hem vid sex..tror jag, och F & C kom en timme senare. Mat fixades utan min hjälp och sedan blev det film och tidig kväll.

                Trött var man, och det behövde städas lite. Det gör vi i morgon tänkte jag...och godis. Men vad blev det? ja inte vet jag, det höll nästan inte på att bli mat ens. Gubarna i skogen från morgon till det blev mörkt. Efter fika å kryss så fick vi lite kaffefrämmande, sedan kom vi att hamna framför datorn för att fixa till en nyare msn.   under tiden hamnade lite kycklinglår i ugnen och sedan tog männen över när dom kom hem och gjorde klyftpotatis i fritösen, sallad m.m Senare på kvällen hamnade vi hos Åslunds...och kom hem nån gång på natta.

I morse skulle vi ju titta på Lucia...hmmm...jag vaknade 07,09, klev upp, slog på tv:n, öppnade altandörren i tvättstugan (tyckte det var lite osigt efter friterandet), la mig i soffan...och somnade. När E kom upp efter två timmar var det rätt så kyligt inne...och lucian såg vi nu i kväll i stället.  Så kan de gå.

Nu har dom åkt alla igen, E ska med tåget 22,29 till Gbg. Och godistillverkning får det bli nästa helg...och då är vi ENSAMMA, i alla fall vad jag vet nu.

Men äntligen har vädret rättat till sig, och i morgon ska det bli snööööööö.....

     







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards