ysven

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Yvonne - 2 december 2009 18:58

Och vad har hänt osv. Lördagkvällen blev jättekul, god mat och dans och kareoke m.m ONT i fötterna dessutom. Nu vet jag i alla fall efter två fester...DOM stövlarna blir det aldrig mer. Söndagen var ju slödag, för mig, sovdag för Christine och jakt (till slut) för E & F.

Måndag åkte jag och Monis till Birsta. (fortfarande onda fötter). Vi strosade, åt och pratade, strosade, fikade och pratade, handlade lite, och vips var klockan kvart i sex...trodde vi. Nä, halv fem, M hade sommartid på sitt ur ;-). I alla fall så var vi nöjda, så vi åkte ut till familjen Pähn. Simone var inte hemma, synd. men vi fikade och jag fick min jättefina Elvistavla som A målat. Tack, tack...(det blir nog sovrummet).

Hela måndan snöade det här, det kom nog 2 dm. I stan regnade det.  Så jag fick skotta lite snö när jag kom hem.

I går var jag ute och rände igen. Till tandläkaren (inga hål, tack), köpa hund och kattmat ( 15 kg säckar)m.m. När jag kom hem hade jag fått avin på webkameran..så vad har jag gjort idag då ?? Jo, ränt. Ner til Fränsta och hämta paket..lika bra att åka till Å och handla sen då. Tänkte att då tittar jag in till Christine en stund innan jag åker hem, köpte blåbärsbakelser, men inte sjutton var hon hemma. Det hade man väl kunnat räkna ut...Fredde kör em, då är hon med. Hade glömt det .

    Så detta är från Lomsjön på måndag em. Sol i går, sol idag.

I morgon kväll kommer vårt helgfrämmande, två små M. Föräldrarna också över natten, sen drar dom vidare. Resten av helgfolket kommer på fredag som vanligt.

Nu ska jag kolla på " Halv åtta hos mig"...och äta blåbärsbakelser....Hahaha Christine.           









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards