ysven

Alla inlägg under november 2009

Av Yvonne - 7 november 2009 15:23

            Vi har idag gjort jordgubbsparfaite, älgpepparkakor, struvor, städat i la´gårn. En marinerad viltgryta puttrar nu på spisen. Lade den i marinad i morse vid halv sju. Christine är där å "provsmakar" lite nu och då...( tur man ska spä på med grädde, svamp och ost och gelé)

Salladen står hon för...nu ska vi sörpla vin....Tja.  








Av Yvonne - 6 november 2009 19:27



Äntligen Fredag...hehe, jag har fredag hela veckan jag. i morse åkte vi till Ånge..ja enEllert kom hem halv två i natt...och handlade. Men först for vi upp till Fredde och Christine och åt lite frukost (smart va).
Sedan åkte vi till lite olika butiker och handlade, innan vi hämtade Christine och hennes bagage...+ Bosse.
Ett jäkla skitväder har det varit...det blev ingen promenad idag...inte i spöregn och drivis. Så i stället satte vi oss och läste lite inhandlad jullektyr, och sedan bakade vi bullar. Fredde tog lite extrajobb, och är snart på ingång.
Nu tänkte vi titta på Doobidoo....om vi kan slita hockeydåren ur soffan och byta kanal, ( har vi tur så somnar han).
Dett var Dett......





Av Yvonne - 4 november 2009 18:53

Men nu verkar det som det ska komma mer snö, så nu blir den nog kvar.

Idag har jag varit en riktig hemmafru...hahaha. Började med kaffe..såklart, sen kokade jag lingonsylt och båbärssylt. Sorterade kött i frysarna så det blir lättare att hitta, fick en massa plats över då. Tvättade två maskiner och hängde, och en massa vanligt stök såklart. Sen blev det ut i blåsvädret med hunden, vi gick den vanliga timmen. Det blåste och småsnöade...jättehärligt, det ska kännas att man varit ute när man kommer hem. Snackade bort en stund med Birgitta på vägen hem. Hemma blev det lite lunch, bära ner sylt och glögg till källaren och dona lite ute. Sedan har jag rivit och skivat några kilo morötter som jag frös in. Gjorde en morotsstuvning med lite palsternacka och dill, stekte biffar av två kilo färs, och avslutade med en långpannekladdkaka med kokosglasyr. Så nu tänker jag taga ett glas rött till "halv åtta hos mig", va säjs om det?!  












Av Yvonne - 3 november 2009 09:01

Och slaskigt. I lördags var det frostigt och sol, söndag slask, måndag sådär, idag snö och rätt så slaskig väg.

    Men ut och gå ska jag i alla fall, med hund idag. Han fick vila igår eftersom han sprungit många mil i helgen

Nu har jag lämnat Herr E vid tåget 06,58 till Arlanda för fortsättning med flyg till Oslo. Det blev bestämt igår kväll. Anders satt i Oslo och bokade biljetter som mailades till mig. Som jag fick skriva ut då.

På eftermiddagen igår var jag ner och påanmälde mig arbetslös....klockan 16,00 ringde dom från arbetsförmedlingen. Snacka om snabbt. Jag får väl lite papper med tider och sånt då jag ska höra av mig. Men det blir ingen stor anstränging av mig före nyår, det kommer jag tala om för dom när jag ska dit.

Ja, Christine, du ville veta vad jag ska göra idag.Jo, just nu kör jag ett gäng illaluktande blodiga kläder i maskin. Sedan blir det ett gäng normalsmutsade kläder. Sedan ska jag ut. Och så blir det nog lite bakning, och det vanliga stöket. Jag är aldrig göralös...det har du väl märt.

Jag är ju inte direkt lessen för att jag "måste" vara hemma.......

Nähä, nu är det dax att sätta igång.







Av Yvonne - 1 november 2009 08:56

Ja hett var det ju inte ute precis. Efter lite pumpaskärande och lingonglöggkokande och melodikrysslösande så gick vi ut på en lång promenad CH och jag och Boson. Surväder var det hela dan. Våra två jägare, för övrigt dom enda som jagat i helgen, kom hem med matsäcken och fikade inne innan dom fortsatte jakten.

Vi fixade lite med mat och sånt, griljerade en helgskinka, som blev typ lunch på em.

Efter dusch och sminkande åt vi middag. Då fick vi lite spökbesök, som tur var hade vi en oöppnad ostkrokpåse så vi slapp bus.

Senare kom Vivan och Tycko ner...lite musik och dans blev det. Det var då det hettade till.....nämligen det rosa rafset runt blomman på bordet tog eld!! Tjo hej va livat det blev. Men..MariaG..du vet ju att jag kan sätta eld på saker...hihi. Nu lite halloweebilder då.

                       


Ha en skön Söndag, och imorgon behöver jag inte till nåt jobb. 







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards