ysven

Alla inlägg under september 2009

Av Yvonne - 19 september 2009 10:48

Lite bilder från pass.....ibland är det tråkigt...ser det ut som.

                        


Idag är det sista jaktdagen på den här veckan, sedan blir det helger. Christine och jag är hemma idag, ska försöka få upp henne ur sängen...ska locka med lite smörgåstårta kanske......nä, de är ju inte kul med m-värk, men lite motion skadar ju aldrig, och det är fint väder. Återkommer om dagens jaktlycka...hoppas vi.


  









Av Yvonne - 18 september 2009 18:32

Har varit till Emelie, min lilla frissa, och blivit klipp och färgad...och fått surra lite med henne. Alltid lika kul, och nöjd när jag går därifrån. Sen till mor å far och fikade.

Det blev ingen älg för jägarna idag, men bättre lycka i morgon kanske.

  

Vi ska i alla fall äta smörgåstårta ikväll till middag. Bara dom kommer tillbaka nån gång, folket. Har åkt till Ånge för att hämta Jörgen.

Och Grattis lilla Mysan som också fyller år idag.


   på oss.









Av Yvonne - 17 september 2009 20:54

Idag blev det en tjur. Ikväll är det slapparkväll. Go´natt.  









Av Yvonne - 17 september 2009 08:51

Igår blev det ingen Älg. En björn såg dom...å då finns ingen älg i närheten. I förrgårkväll satt Henke F på smalaltan i skarpbaracken vid halvtio-tiden...och hörde varg yla tvärs över sjön. Jojo.

Igårkväll bjöd vi BO, Henrik, Patrik och Tomas på Tacomiddag, och äppelpaj.  

Trevligt var det, dom är riktiga lustigkurrar allihop så det blev kul. Sedan när alla trötta män sov satt Christine ch jag kvar på altan med tända ljus och drack vin och pratade spöken...å sånt.

     Här ligger små kattor å myser.      









Av Yvonne - 16 september 2009 08:38

Det finns lite att göra här efter två dagar i skogen. Så idag får Christine stå för fotandet. Vi ska ha gäster till middag ikväll så det behöver fixas lite....och så regnar det nu....hehe.   Här är gårdagens älg.


   Fredde å Christine på "surhålspasset"


   Skytten.


     Å lite andra saker.

   Så igårkväll blev det lite kräftor. Nu blir det till att städa å dona.....  









Av Yvonne - 15 september 2009 21:50

Och det var Eilert och Ricko. En oxe den här gången. Sorry Lisa! Jag och Christine satt på pass med Fredde på morgonen. Vi satt i ett jävla surhål, Christine klev ner sej två gånger.    Här kommer jägarna efter en lång morgonjakt.


Sedan åkte vi hem å duschade, jägarna till skogs igen, och vi till Ånge och handlade.

När vi kom hem blev det en snabbt inproviserad kräftskiva...hehehe.....Nu blir de Natta.

      









Av Yvonne - 14 september 2009 15:09

Vi.....(säjer vi, för jag hörde å han sköt)....fick första älgen!!!

  

Jag gick ut å gick en timme i morse, och när jag kom hem kom jägarna från skogen efter första passet. Jag följde med på em-passet, det var ju fint väder, så där satt man i skogen i lågskor. Vi fikade å sprang omkring å fotade å väntade. Efter några timmar har en hund fått tag på älg...och den är nog på väg mot oss. JAG hör den komma, så jag pekar åt E som inte hört "dompet". Jojo där kommer den...å de small!! Yes...första älgen för året.

 Imorgon ska jag med på morgonen.    Hehe....nu är dom tillbaka. 









Av Yvonne - 14 september 2009 08:08

  

Ja, då var det älgjakt då. Alla i detta huset är i skogen nu..själv sov jag till sju hihi. Nu ska jag ut och gå i finvädret, sedan blir det lite plock här å där med saker jag inte hunnit med förut.

Igår rensade Christine 20 liter lingon som So plockat till mej, och i fredags köpte jag tio liter rensade av Pahn.Köpa var nästan för mycket sagt, hon ville inte ha mycket betalt. Så 30 liter lingon utan ansträngning ( men lingon är ju roligt att plocka..om man hinner). Jag har bara paketerat. Tio liter har vi på gång till lingondricka. Jag måste åka och handla senare idag, när jag får nån bil. Det fattas ju lite strösocker, m.m

Hoppas bara att det blir lite kött att paketera till helgen nu då. Nu har jag inte tid med det här nå längre......ut,ut,ut..........


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards