ysven

Alla inlägg under augusti 2009

Av Yvonne - 4 augusti 2009 09:25

 Ja, nu har jag en veckas semester. Började den igår med att städa både ute och inne (inte klar än), körde eltrimmern tills snöret tog slut, så nu får Eilert fortsätta med röjen när han kommer hem. Tvätt och städning inne, varmt var det och slut blev jag. Men det är så skönt att få sånt gjort som man inte hinner med annars. I helgen var det trisskrap/syskonträff i Boan. Vi åkte upp på lördag förmiddag och kom hem söndag förmiddag.

 En massa aktiviteter blev det, både före och efter mat och "skrap". Ja int vann vi nåt...som vanligt blev det bara nån hundring på alla lotter.

Men det blev pilkastning.


Frågepromenad.....


Kubb....


En massa mat...


Coronne....


Finne.....

 och däremellan lite vätskekontroller, kaffe å en massa kakor och mycket surr. Mycket kul.....

Vi sov över, och när vi kom ner från loftet på morgonen var brasan tänd  i öppna spisen och nykokt kaffe och bullar stog framme.

Det regnade ju lite på morgonen, så det var jättemysigt inne med en brasa.

Hemma igen då så blev det till att packa jobbarväska till E, åka ner till A och packa bilen. Vi passade på att hälsa på mor och far också då, och fikade där. E åkte vid 01,45 på morgonen i går.

Själv ska jag väl fortsätta med min städning. Men i morgon ska V och G och jag åka till staden och shoppa lite onödiga saker.

Två födelsedagsbarn har vi den här veckan, men det är fixat redan. Vi får kanske gratta båda på lördag, då M tydligen inte är hemma på onsdag.


 









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards