ysven

Alla inlägg under november 2008

Av Yvonne - 13 november 2008 20:36

Nu börjar det handla om jul och advent på nästan varje blogg jag läser.

Så nu undrar jag : Hallå familjerna i Ljunga, Byn, Stan (klart), Ånge: var/hur tänker/vill ni fira jul?? Skulle vara bra att veta snart.

                                                  
                                        







Av Yvonne - 12 november 2008 20:38

 ..jag inte har nån kamera hemma, för det har jag..men inga nya bilder typ!

Men det är 4,1 minus ute och jag hoppas det håller i sej tills jag blir ledig i helgen. Jag vill ta frostiga bilder!!!

I morgon blir det nog en sen kväll...dom bestämmande på jobbet har bestämt..att vi ska bjuda på buffe´,gubevars, i morgonkväll. Och det råkar vara jag och S. som har "kväll".

Annars är Herr E hemma med feber denna vecka. Skönt å ha han hemma, men synd om han som är sjuk.

Har hittat till Maria F:s blogg också ikväll. Hej Maria, kul att hälsa på dej, har du testat segkakorna än?

Nej, nu ska jag nog stänga den här maskinen och göra nåt annat en stund.


  







Av Yvonne - 9 november 2008 19:15

Segkakor.

Sedan åkte vi neröver och hälsade på Ljungaborna.

Embla hade bakat ett tårta till pappa alldeles själv i år igen. Jättegod!!


Thor var lite sur när vi kom, men det ordnade sej. Här stoppar han i sej lite godis som han fick.

Och visst ja, stackars Eilert satt och väntade...och väntade..medans jag gräddade kakorna. Är de inte klart snart så man får lite kaffe å en macka????

Nä, jag ville inte fika förrän det var klart.

Ljungaborna fick lite segisar, och sen var vi till föräldraskapet och lämnade ett paket där också. Ja, så var den här helgen slut då, en ganska skön helg i alla fall. Till veckan blir det snö....haha.

Av Yvonne - 8 november 2008 15:54

Jaha, så blev det å de får duga.


Wilmer & Wilda på kökssoffan.

Men det blir ingen bild på mannen i rumssoffan.

Ljusen är tända på altan, tjocksockan på, päran kokar, biff och svampsås ska det bli till. Nu har jag lagt till johansmatblogg. Väntar på bilder och egenhändiga recept...heja på Johan & Henrik!!!   







Av Yvonne - 8 november 2008 14:36

Näe, det blev inga segkakor idag! Det är surväder, vi blev borta igårkväll och kom hem sent, vi fick "främmande" som nu har åkt hem. Ett till "främmande" tänkte komma, men ångrade sej :( när dom hörde att det var jättehalt uppöver hit. Vi åker ner i morgon istället.

Här är  årets Glögg.


Och den nya stjärnan.


Moa


Matilda


Och mera Moa.

Malin har varit ute och plockat in gran och enris till mej idag. Tack Malin, "dotra mi". Ska göra en dörrdekoration.

Det är skönt med en slapparhelg utan jakt och folk...blev prat igårkväll att vi skulle provbada R;s nya vildmarkskar ikväll, men det hoppar vi över...vi tar det när det är snö och stjärnklart i stället.

Nu ska jag ta mej an riset. Och sen ska jag göra middag och lägga mej framför teven efter det...där ligger redan en man och två kattor.   







Av Yvonne - 6 november 2008 21:55

  bullar


...har jag gjort ikväll.

och jag tror dom duger. Bakade lite kakor också när jag ändå höll på och sölade, men nu är de Go´Natt.   







Av Yvonne - 2 november 2008 10:47

Lite bilder från denna helg.

Polcirken

Eilert passerade polcirkeln.

Arbetsplats för röjare

Det här är arbetsplatsen.

Gänget

Och det här är gänget hans.

Frozt

Och lite bilder från helgen då. Det här är Frozt.

Rosa Frozt

Och han blev lite rosa när han fick hälsa på en död älg.

Så kom Lorten..ja valpen alltså, och hälsade på.

rutfrost

Det här är också frost, fasst på rutan.

Så hade vi lite Halloweenmiddag.

spöket..

Och spöket Christine var med.

Och idag ska Fredde bjuda jägarna på smörgåstårta för att han sov över slakten sist. Dom hämtar den snart. Vi som har gjort den lär ju inte få nån bit...skit tycker Christine.

Ja, då är det väl bara städningen kvar sedan idag då...det har ju varit sex kattor, två hundvalpar, ett tag var dom två igår, tre småbarn, sex/åtta vuxna, tre utehundar...osv här i helgen. Det har skitits inne (valp), rivits ner blomkrukor (kattungen Wilmer ligger illa till nu) tjyvats mat (katten Gus ligger illa till), m.m Nu är vi hungriga..så vi får väl se om det finns nåt att äta då.    







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards