ysven

Alla inlägg under juli 2008

Av Yvonne - 12 juli 2008 10:16

Jo, vi fick ju småfolket på besök i helgen, när föräldrarna skulle roa sej.

Men småfolket hade också fest. Först var vi och hälsade på familjen Åslund, och sen hade dom disco i köket på kvällskröken. Och jag fick hem mitt Elvisvin! Näe, jag har INTE öppnat nån än.

Idag regnar det...typiskt!!! Och bara 12 grader varmt. Tja, vi får väl se vad vi hittar på.....jag har ju i alla fall SEMESTER nu, så till veckan kan jag göra allt som jag brukar göra på helgen annars. Förresten fick jag två nya böcker igår.....  










Av Yvonne - 8 juli 2008 19:49

Och jag gör min tredje "kväll" i morgon, för denna vecka har vi Tonlägret här. Ca. 40 ungdomar som spelar dansar å sjunger. Så vi hoppas på fint väder hela veckan, för det BRUKAR vara det då dom är här.

Jag har varit "duktig" och promenerat på min lunchtimme i två dagar nu, och det blir samma i morgon. Men idag stannade jag på kiosken och köpte en mjukglass, ( det var min lunch), men den var inge god!!! Har ätit godare glass.

I alla fall så har jag inte tid med det här längre ikväll, för det är min TV-kväll.

Allsång..(går att titta på i brist på annat)...det är brist på annat nu. Men sedan är det Morden i....å de missar jag inte. Tja!!!



Av Yvonne - 5 juli 2008 08:02

Det blev som sagt i Helenas pool. När herr E kom hem från jobbet blev det molnigt, men det var ju fortfarande varmt. Så vi tog cyklarna(!!!!) och for till R&H för ett dopp. Det var jätteskönt, 23 grader...så varmt är det nog inte i sjön än. Men dit ska jag nog nåndag också. Ett år medan vi bodde på 66:an åkte Maud och jag ner på morgonen, innan jag for på jobbet, och badade näck. Det var inte dumt. Ibland for i ner sent på kvällen igen. Det var en väldigt varm sommar.

Ok, nu ska jag avbeställa lite månadsböcker.   







Av Yvonne - 3 juli 2008 20:12

 Sedan är det sovmorgon i fyra veckor.......  

Och så ska jag sitta i min fotölj å läsa böcker. Inget annat planerat, det är bäst så, att bara göra det som faller en in just den dan. Herr E ska ha en vecka också, har vi lust å åka nånstans då så gör vi det, annars blir vi hemma. DET är SEMESTER.

Ikväll har jag klippt gräs, och igår tvättade jag bilen. SÅ i morgon kväll går jag till Helena å badar i poolen.

Den bortsprugna katten kom tillbaka på tisdag förmiddag och blev hämtad av sin husse igårkväll. Frid å Fröjd.

Nu ska jag duscha å sen göra lite te å macka. I MÅRRN ÄRE FREDA´!!! 







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards