ysven

Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Yvonne - 17 maj 2008 22:01

Stykhögen är borta, under den (dom) hittade jag igen en stol, ett golv, en symaskin och en lamineringsmaskin. Länge sen jag såg dom sakerna. Så nu har jag börjat tvätta igen! På em. gjorde jag upp en brasa i kaminen, guuud va varmt å skönt det blev. Efter middagen åkte vi ut i skogen och tittade på maskinen som E ska börja köra om nån vecka. Vi knäppte kort på den som vi skickade till "brumbrumT". Han skulle få titta på den i morgon sa mammaM. Och nu har vi en lugn skön kväll, kollar på TV (Lasse Stefanz).

Tur att vi inte åkte till de nyinflyttade som vi hade funderat på...där är nog med folk ändå....å det gillar vi inte, för mycket folk alltså.

Så nu ska jag gå tillbka till tv-soffan.


Av Yvonne - 17 maj 2008 10:26

Igår morse snöade det igen när vi for på jobbet. Som tur är har det inte stannat kvar, men kallt är det. Efter jobbet for vi till Ljunga för att vara barnvakt till en vattkoppsE och snorT. Föräldrarna skulle till staden. Vi åt lite middag, och sen for vi och handlade. Efter det blev det bolibompa med godis å sånt. VattkoppsE somnade snabbt efter lite bus med  favvoE. SnorT sjöng en timme i sängen innan det blev tyst. Ingen konst att "passa" dessa två..bara kul.

I alla fall så kom vi hem ca 22,30. Då bakade jag kaffebrödet till dagens styrelsemöte, (som pågår nu). Upp tidigt i morse, E dammsög medan jag duschade. Sedan blev det min tur..att torka golv å fixa till så att vi kunde släppa in lite folk. Precis när det var dukat och kaffet stog på bordet knackade det på dörren...yes, vi hann!!!

Så resten av dagen ska jag ge mej på strykhögen, och sedan kanske vi tar en tur till Ånge för att titta på de nyinflyttade i huset. Men först har E ett möte till, men inte här. Vidare rapport ikväll.....

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Klocka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards